De kersverse werkplaats van DAF in Louvres, net boven Parijs, is officieel geopend en kan met recht het neusje van de zalm genoemd worden. Ferry Haasjes, Sales Manager MAHAExplora Truck & Bus mocht aanwezig zijn bij de opening en biedt u graag een kijkje in de Franse keuken waar ook een vleug van het Duitse Maha en Balzer te beproeven is.
Een bijzondere opdracht van fabrikant DAF mochten wij ontvangen, namelijk de werkplaatsinrichting van een nieuw te bouwen dealervestiging voor DAF in Parijs. Deze nieuwe werkplaats van PACCAR-dochter DAF mag met recht het neusje van de zalm genoemd worden. Het werkplaatspersoneel mag niet alleen werken met state-of-the-art werkplaatsapparatuur waarbij veiligheid en efficiëntie hoog in het vaandel staan. Er is ook gedacht aan de regionale Franse bergers die dag en nacht bijdragen aan het veilig bergen van gestrande voertuigen rondom Parijs, Lille en het nabijgelegen vliegveld Charles de Gaulle.
Kiss & Ride
In Nederland kennen we de kiss & ride-strook vooral bij scholen. Het idee achter Kiss & Ride is het snel afzetten van kinderen bij school en gelijk weer doorrijden. Hoewel de doorgang voor de bergers geen echte kiss & ride-strook is, kunnen we hun route buiten en binnen de nieuwe werkplaats wel als zodanig omschrijven. Ze rijden namelijk, via een speciale aanrijdroute, de werkplaats in om geborgen voertuigen binnen te zetten om vervolgens via de andere kant de werkplaats weer te verlaten. Dit is mogelijk dankzij de inzet van overheaddeuren aan weerskanten. Een routing die meer dan gewaardeerd wordt door de regionale Franse bergers omdat ze snel en effectief is. Lastige manoeuvres zijn verleden tijd, met de nieuwe aanrijroute ligt de focus ligt op snelheid, veiligheid en rendement.
Uniek naar Franse maatstaven – een volwaardige hightech teststraat van 30 meter
Een volwaardige hightech teststraat van nagenoeg 30 meter is uniek te noemen in Frankrijk omdat werkplaatsen van dealervestigingen niet geaccrediteerd zijn om volwaardige keuringen uit te voeren. DAF heeft met de investering in deze higtech teststraat haar eigen mogelijkheden overtroffen en haar blik op de toekomst gericht.
Maar wat maakt deze teststraat zo bijzonder? Niet alleen zijn lengte van 30 meter is indrukwekkend te noemen, de in de teststraat verwerkte werkplaatsapparatuur is dat eveneens. We nemen u graag even mee de put in om kennis te maken met de producten die door Maha geleverd zijn.
Dubbelwandige prefab Balzer APK- put met remmenbank en hydraulisch liftsysteem
en spelingsdetector
De Balzer Prefab putten met een aslast van 20 ton worden op maat gemaakt en geheel naar wens voorzien van werkplaatsapparatuur. De remmentestbank welke is ingezet bij DAF Parijs is speciaal ontwikkeld voor zwaar materieel en uitgebreid met een hydraulisch gelift worden zonder de traditionele aslast simulatie met spanbanden.
Meer over de remmentestbanken en de uitbreidingsmogelijkheden
Dubbelwandige prefab onderhoud put met vloeistoffen voorzieningen
In elke werkplaats wordt er veel gewerkt met verschillende soorten vloeistoffen die ieder hun eigen opslag- en verwerkingsproces hebben. Door te kiezen voor een vloeistofdistributiesysteem van SAMOA is uw werkplaats altijd opgeruimd, vrij van losliggende en loshangende kabels en kunt u real-time de voorraad van de verschillende vloeistoffen monitoren.
Meer over de vloeistof- en luchtdistributiesystemen voor werkplaatsen
Rolluik putafdeksysteem voor APK-put
De kers op de taart is toch wel de rolluik putafdekking voor veiligheid in optima forma. Handig voor als de put tijdelijk niet in gebruik is. Ongevallen worden op deze manier voorkomen.
Meer informatie over de rolluik put afdeksystemen
Finkbeiner schaarhefbrug en brugkrik
Met een Finkbeiner schaarhefbrug en de als accessoire te verkrijgen brugkrik voor plaatsing in het midden van het voertuig, haal je een speciaal op zwaar materieel geënte hefbrug in huis. Uw voordeel: maximale vloervrijheid bij een zeer hoge bedrijfszekerheid.
Meer informatie over de schaarhefbruggen
Wilt u ook een werkplaats die uw vakmensen ontzorgt en de kwaliteit waarborgt?
Elk nieuw project wordt persoonlijk met de klant doorgesproken, omdat juist tijdens het gesprek exact duidelijk wordt waar de pijnpunten zitten. Op dat moment kunnen we dan ook uitleggen waarom bepaalde oplossingen wel of juist niet tot het gewenste resultaat leiden. Vervolgens wordt in kaart gebracht hoe we ook uw werkplaats kunnen optimaliseren en binnen welk tijdsbestek, zodat ook u klaar bent voor de toekomst.
Bel ons of stuur een email naar info@mahaexplora.nl voor meer informatie of het maken van een afspraak met een van onze vakmensen.
